Дистанційна освіта

11 клас

Україна в умовах десталінізації (1953–1964 рр.)
I. Завдання цієї форми складаються зі вступного запитання тА чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.


1. Надмірне возвеличення будь-кого й поклоніння йому називається:
А суб’єктивізм;
Б культ особи;
В об’єктивізм;
Г волюнтаризм.

2. Процес ліквідації наслідків сталінізму, започаткований після смерті Й. Сталіна, називається:
А депортація;
Б депопуляція;
В демонополізація;
Г десталінізація.

3. Органи територіального управління народним господарством, згідно з реформою 1957 р., називалися:
А міністерства;
Б відомства;
В раднаргоспи;
Г корпорація.

4. Наука про загальні закони отримання, зберігання, передачі та обробки інформації називається:
А кібернетика;
Б інформатика;
В математика;
Г фізика.

5. ХХ з’їзд КПРС, на якому з доповіддю «Про культ особи та його наслідки» виступив М. Хрущов, відбувся у:
А листопаді 1955 р.;
Б лютому 1956 р.;
В червні 1956 р.;
Г грудні 1957 р.

6. Машинно-тракторні станції (МТС) було ліквідовано:
А 1956 р.;
Б 1957 р.;
В 1958 р.;
Г 1960 р.

7. Перший ядерний реактор в Україні став до ладу в:
А грудні 1959 р.;
Б лютому 1960 р.;
В жовтні 1961 р.;
Г лютому 1963 р.

8. Вибори до Верховної Ради УРСР відбулися у:
А жовтні 1961 р.;
Б серпні 1962 р.;
В березні 1963 р.;
Г жовтні 1964 р.

9. Яка з областей України була утворена в 1954 р.?
А Кіровоградська;
Б Полтавська;
В Вінницька;
Г Черкаська.

10. Які міста входять до гідроелектростанцій Дніпровського каскаду?
А Каховка, Кременчук, Київ, Дніпродзержинськ, Запоріжжя;
Б Каховка, Кременчук, Київ, Запоріжжя;
В Каховка, Київ, Дніпродзержинськ, Запоріжжя;
Г Кременчук, Київ, Дніпродзержинськ, Запоріжжя.

11. Яка область була передана зі складу РРСФР до УРСР у лютому 1954 р.?
А Черкаська;
Б Кримська;
В Чернігівська;
Г Сумська.

12. У якому місті вперше було засновано клуб творчої молоді «Пролісок»?
А Черкасах;
Б Львові;
В Запоріжжі;
Г Одесі.

13. Перший клуб творчої молоді — «Супутник» очолив:
А Г. Севру;
Б В. Касіян;
В Л. Танюк;
Г Г. Майборода.

14. Хто був першим секретарем ЦК КПУ у 1949–1953 рр.?
А Л. Мельников;
Б П. Мешик;
В Л. Берія;
Г Т. Строкач.

15. У 60-х р. сформувалася Українська робітничо-селянська спілка (УРСС), яку очолив:
А І. Дзюба;
Б О. Лібович;
В Й. Боровницький;
Г Л. Лук’яненко.

16. Президентом Академії наук УРСР в 1962 р. було обрано:
А О. Бородинського;
Б О. Палладіна;
В Б. Патона;
Г І. Курчатова.

17. На 1951–1955 рр. припадає __ п’ятирічка.
А IV;
Б V;
В VI;
Г VII.

18. Важливим засобом піднесення тваринницького господарства М. Хрущова вважав збільшення посівів:
А пшениці;
Б ячменю;
В кукурудзи;
Г проса.

19. Якими методами здійснювалося модернізація України у середині 1950-х — на початку 1960-х рр.?
А Шляхом залучення іноземних інвестицій;
Б завдяки запровадженню системи реформ;
В застосовуючи масовий терор та експлуатацію населення;
Г шляхом прийняття нового законодавства.

20. Якому питанню в діяльності шістдесятників в Україні приділялося найбільше уваги?
А Національному питанню;
Б встановленню верховенства суспільства над державою;
В ліквідації регламентації творчості митців;
Г досягненню верховенства держави над суспільством.

21. Смерть Й. Сталіна призвела до:
А до громадянської війни;
Б боротьби за владу серед партійного керівництва;
В згуртування правлячої верхівки партії;
Г послаблення впливу партії на життя суспільства.

22. Лібералізація політичного режиму супроводжувалася:
А новими хвилями арештів;
Б політичним і морально-психологічним оздоровленням суспільства;
В запровадженням екстенсивного характеру виробництва;
Г кардинальними змінами в структурі партійного керівництва.

23. У чому виявилася демократизація суспільно-політичного життя в період «відлиги»?
А Була запроваджена демократична система виборів;
Б припинилося втручання партійних органів у діяльність господарських і культурних установ;
В запроваджувалися «громадські засади» в різних галузях господарської, культурної діяльності, відбувалося певне скорочення управлінського апарату, активізувалася діяльність рад, профспілок, комсомолу;
Г це призвело до наростання кризових явищ у суспільстві.

24. Як вплинула освітня реформа 1959 р. на викладання української мови?
А У російських школах УРСР припинялось викладання української мови;
Б збільшилася кількість годин на викладання української мови;
В було зафіксоване положення про факультативність вивчення української мови;
Г в українських школах УРСР заборонялось викладання українською мовою.
II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.

25. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.А Рентабельність 1 шлях розвитку, пов’язаний з кількісним збільшенням випуску продукції за рахунок зростання витрат живої праці, сировини й матеріалів
Б дефіцит 2 соціально-політична практика, що характеризується нехтуванням об’єктивними законами історичного процесу з урахуванням бажань й довільних рішень осіб, які її здійснюють
В екстенсивний розвиток економіки 3 прибутковість виробництва, його доходність
Г волюнтаризм 4 нестача чогось
5 процес зближення економік ряду країн, їх співпраця.


26. Співвіднесіть дати з подіями.А Червень 1956 р. 1 перша велика хвиля арештів інтеліґенції, працівників культури, журналістів України
Б лютий 1960 р. 2 усунення з посади першого секретаря ЦК КПРС М. Хрущова
В жовтень 1964 р. 3 в Україні став до ладу перший атомний реактор
Г серпень 1965 р. 4 постанова ЦК КПРС «Про подолання культу особи та його наслідки»
5 запуск першого штучного супутника Землі.


27. Співвіднесіть назви міст та провідні промислові підприємства, які в них знаходяться.А Дніпропетровськ 1 трансформаторний завод
Б Запоріжжя 2 завод сільськогосподарських машин
В Львів 3 спорудження заводів важких пресів та бурякозбиральних комбінатів
Г Херсон 4 автобусний завод
5 випуск суховантажних кораблів.


28. Установіть відповідність між назвами творів чи збірок та прізвищами їхніх авторів.А Г. Тютюнник 1 «Украдене щастя»
Б І. Дзюба 2 «Вир»
В Ю. Мейтус 3 «Зачарована Десна»
Г О. Довженко 4 «Інтернаціоналізм чи русифікація?»
5 «В окопах Сталінграда».


29. Установіть відповідність між галузями промисловості та областями, де вони сконцентрувалися.А Нафтовидобувна 1 Запорізька
Б гірничовидобувна 2 Івано-Франківська
В автомобілебудівна 3 Луганська
Г хімічна 4 Донецька
5 Миколаїв.


30. Установіть відповідність між галузями культури та їх представниками.А ЛітературА 1 Л. Грабовський
Б музикА 2 М. Бажан
В образотворче мистецтво 3 М. Зарудний
Г театр 4 Т. Яблонська
5 Ю. Іллєнко.

III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.

31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А реформування управління економікою — створення раднаргоспів;
Б ухвалення на ХХІІ з’їзд КПРС нової програми КПРС — програми будівництва комунізму;
В входження Криму до складу УРСР;
Г створення Української робітничо-селянської спілки.

32. Розташуйте в логічній послідовності за пріоритетами галузі промисловості в УРСР у роки семирічки:
А металургійна, вугільна промисловість;
Б легка, харчова промисловість;
В електротехнічна промисловість;
Г літакобудівна, суднобудівна промисловість.

33. Розташуйте в логічній послідовності етапи десталінізації:
А припинення масових репресій, реабілітація незаконно засуджених;
Б лібералізація політичного режиму;
В рух «шістдесятників»;
Г децентралізація управління економікою.
IV. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвища діяча, назви події або явища, поняття, року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).

34. Поновленням (оновленням, спроможністю) у правах вважається винесення виправдовуючого вироку при перегляді справи, постанова про припинення кримінальної справи через відсутність складу злочину або недоведення участі у скоєнні злочину, А також постанова про припинення справи про адміністративну відповідальність.
Запишіть термін.
З яким періодом в історії України це пов’язано?
З яким політичним діячем був пов’язаний цей процес?

35. «Це був переддень — «лебедина пісня» Хрущова. Для нього не настала фізична смерть, але політична була близько, і її організував Брежнєв.

Він (М. Хрущов. — Авт.) багато в чому покладався на Україну, на її підтримку його діяльності… У всій політичній грі величезна роль відводилася Україні».
Про події якого року йдеться в цьому уривку?
З яким періодом історії України це пов’язано?
Назвіть прізвища учасників змови.

36. «З 1917 р. працював робітником на різних підприємствах Карлівки.

У 1921–1923 рр. — секретар Карлівського райкому комсомолу. У 1939–1940 і 1944–1946 рр.—заступник міністра харчової промисловості УРСР. Одночасно в 1944–1946 рр. — головний уповноважений уряду УРСР з переселення українців із Польщі до України. З 1946 р. — постійний представник Ради міністрів УРСР при уряді СРСР. У 1950–1953 рр. — перший секретар Харківського обкому Компартії України, з 1953 р. — другий секретар ЦК КПУ. У 1965–1977 рр. — голова Президії Верховної Ради СРСР».
Вкажіть прізвище партійного діяча.
З якими періодом в історії України пов’язана його діяльність?
Назвіть, учасником яких подій він був?

37. Група молодих літераторів, митців і вчених в Україні, які своїми творами й активною громадською діяльністю намагалися відроджувати національну свідомість, боролися зА збереження української мови та культури, сприяли демократизації суспільно-політичного життя в республіці.
Запишіть умовну назву групи.
З яким періодом в історії України це пов’язано?
Назвіть прізвища відомих вам літераторів, митців, вчених, які брали активну участь у цьому русі.
V. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які передбачають повну відповідь на запитання або творче застосування набутих знань, умінь та навичок.

38. У чому ви вбачаєте головну відмінність десталінізації в Росії та в Україні?

39. У чому суть економічної дискусії на початку 60-х рр.? Якими були її наслідки?

40. Охарактеризуйте подвійність позиції України у вирішенні міжнародних конфліктів. Дайте цьому оцінку.

41. Охарактеризуйте процес лібералізації культурного життя в Україні.



10 клас

Українська революція (1917–1918 рр.)
I. Завдання цієї форми складаються зі вступного запитання тА чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.


1. Суспільно-політична течія, яка заперечує будь-яку політичну владу, характеризується невизнанням авторитету, стихійністю та неорганізованістю, називається:
А комунізм;
Б анархізм;
В монархізм;
Г опортунізм.

2. Політика, яка полягала у пропаганді національної винятковості, розпалюванні національної ворожнечі й ненависті, називалася:
А шовінізм;
Б бюрократизм;
В волюнтаризм;
Г гегемонізм.

3. Нічим не обмежена влада особи, групи, класу мала назву:
А демагогія;
Б директива;
В диктатура;
Г деградація.

4. Як називається політико-ідеологічна течія, яка прагне поєднати зміни в суспільстві зі збереженням сталих, перевірених досвідом минулого традицій і форм життя?
А Лібералізм;
Б консерватизм;
В авторитаризм;
Г демократизм.

5. Позначте дату утворення Центральної Ради:
А березень 1917 р.;
Б квітень 1917 р.;
В травень 1917 р.;
Г червень 1917 р.

6. Перший Універсал Центральної Ради був проголошений у:
А травні 1917 р.;
Б червні 1917 р.;
В липні 1917 р.;
Г серпні 1917 р.

7. Всеукраїнський національний конгрес відбувся у:
А березні 1917 р.;
Б квітні 1917 р.;
В травні 1917 р.;
Г липні 1917 р.

8. Коли відбулося проголошення незалежності Української Народної Республіки:
А вересень 1917 р.;
Б листопад 1917 р.;
В грудень 1918 р.;
Г січень 1918 р.

9. У січні-лютому 1918 р. радянська влада була встановлена у:
А Миколаєві, Херсоні, Криму, Єлисаветграді;
Б Харкові, Павлограді, Олександрівську;
В Чернігові, Житомирі, Луцьку;
Г Львові, Луцьку, Тернополі.

10. У яких регіонах України був найбільшим вплив партії більшовиків?
А На Донбасі та Харківщині;
Б у Західній Україні;
В на Полтавщині;
Г на Київщині.

11. Діяльність Генерального Секретаріату з 1917 р., зА «Тимчасовою інструкцією», поширювалась на території губерній:
А Київської, Подільської, Полтавської;
Б Київської, Полтавської, Чернігівської;
В Волинської, Подільської, Київської, Чернігівської;
Г Київської, Волинської, Подільської, Полтавської, Чернігівської.

12. Яке місто було захоплено військами М. Муравйова 26 січня 1918 р.?
А Київ;
Б Харків;
В Одеса;
Г Катеринослав.

13. Головою Української Центральної Ради в 1917 р. був обраний:
А Д. Дорошенко;
Б М. Грушевський;
В В. Винниченко;
Г М. Міхновський.

14. Тимчасовий Генеральний Український комітет при УНР очолив:
А С. Петлюра;
Б В. Винниченко;
В М. Терещенко;
Г І. Церетелі.

15. Український полк ім. Б. Хмельницького очолив:
А М. Грушевський;
Б С. Петлюра;
В С. Єфремов;
Г М. Міхновський.

16. Головою першого українського уряду — Генерального Секретаріату — в 1917 р. був:
А В. Винниченко;
Б С. Єфремов;
В М. Мілюков;
Г П. Христюк.

17. Укажіть гасло, під яким розгортався національний рух в Україні після перемоги Лютневої революції:
А «Україна — для українців»;
Б «Автономія України у складі федеративної Росії»;
В «Вся влада Радам!»;
Г «Відокремлення від Росії. Незалежність України!»

18. Мирні переговори в Бресті було розпочато з ініціативи:
А країн Антанти;
Б російських більшовиків;
В Німеччини та її союзників;
Г української делегації.

19. Які методи застосовували більшовики для здобуття влади на території України:
А політичні й силові методи;
Б силові;
В переконання;
Г підкуп чиновників.

20. Всеукраїнський з’їзд рад у Харкові відбувся у:
А жовтні 1917 р.;
Б грудні 1917 р.;
В січні 1918 р.;
Г лютому 1917 р.

21. Позначте, як поставився Тимчасовий уряд до виголошення Центральною Радою І Універсалу:
А схвалив документ;
Б висловив надію на співпрацю;
В погодився на проголошення автономії України;
Г засудив як «злочинний» і «сепаратистський».

22. Виступ полуботківців мав на меті:
А установити військову диктатуру;
Б примусити Центральну Раду проголосити незалежність України;
В передати владу Радам ;
Г проголосити ІІІ Універсал.

23. Причиною І Всеукраїнського з’їзду Рад у грудні 1917 р. у Києві була:
А передача всієї влади хліборобським комітетам на місцях;
Б передача всієї влади військовим комітетам української армії;
В передачА всієї влади радам шляхом перетворення УЦР на Центральний Виконавчий комітет рад (ЦВК);
Г передача всієї влади Тимчасовому Генеральному Секретаріату.

24. Брестський договір передбачав:
А визнання влади більшовиків на всій території України;
Б зобов’язання Німеччини та її союзників надати допомогу у вигнанні більшовиків з України;
В визнати владу більшовиків на Лівобережній Україні;
Г роззброєння українських військових частин.
II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.

25. Співвіднесіть поняття з їхніми визначеннями.А Конфронтація 1 назва найважливіших актів вищестоячих державних органів
Б декрет 2 заяви від імені держави, уряду, партії, організації, урочисте проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони розкриті
В маніфест 3 протиборство, протистояння, сутички, конфлікт
Г декларація 4 акт верховної влади, політичної партії, громадських організацій у формі урочистого звернення до народу у зв’язку з визначною політичною подією
5 тимчасовий документ конституційного характеру.


26. Співвіднесіть дати з подіями.А Березень 1917 р. 1 перехід влади в Києві до Центральної Ради
Б листопад 1917 р. 2 100-тисячна національна демонстрація в Києві
В травень 1917 р. 3 проголошення ІІІ Універсалу
Г жовтень 1917 р. 4 перший Всеукраїнський військовий з’їзд
5 Всеукраїнський національний конгрес.


27. Установіть відповідність між територіями України, підконтрольних різним силам, тА їхніми важливими містами в період з серпня по лютий 1918 р.А Територія автономної України на серпень 1917 р. 1 Харків
Б територія, підконтрольна австро-угорським військам наприкінці 1917 р. 2 Київ
В територія, підконтрольна радянським військам у грудні 1917 — лютому 1918 р. 3 Коростень
Г територія, контрольована урядом УНР на лютий 1918 р. 4 Львів
5 Кам’янецьПодільський.


28. Установіть відповідність між прізвищами представників партій та їх назвами.А П. Христюк 1 НСДП
Б С. Єфремов 2 УПСР
В Б. Мартос 3 УСДРП
Г І. Стешенко 4 УПСФ
5 НУП.


29. Установіть відповідність між партіями та їх цілями.А Українська партія соціалістів-революціонерів 1 автономія України у складі Російської держави
Б Українська соціал-демократична робітнича партія 2 автономія України та необхідність незалежної України
В Українська народна партія 3 автономія України у складі федеративної Росії
Г Українська демократично хліборобська партія 4 Україна як парламентська республіка у складі Російської федерації
5 соборна незалежна Україна.


30. Установіть відповідність між універсалами та їх змістом.А І Універсал 1 створення Української Народної Республіки
Б ІІ Універсал 2 проголошення незалежності УНР
В ІІІ Універсал 3 проголошення Генерального Секретаріату вищим органом влади Тимчасового уряду в Україні
Г IV Універсал 4 проголошення автономії України у складі Росії
5 проголошення України республікою рад.

III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.

31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А початок роботи з’їзду рад у Харкові;
Б захоплення більшовиками Маріуполя;
В захоплення російськими військами Харкова;
Г створення нової радянської УНР із власним урядом — Народним Секретаріатом.

32. Розташуйте в логічній послідовності такі події:
А бій під Крутами;
Б маніфест СНК до українського народу з ультимативними вимогами до Центральної Ради;
В прийняття IV Універсалу;
Г діяльність Українського національного конгресу.

33. Розташуйте в логічній послідовності універсали Центральної Ради залежно від їх значення у справі розбудови української державності, починаючи з найбільш прогресивного:
А ІІІ Універсал;
Б ІV Універсал;
В ІІ Універсал;
Г І Універсал.
IV. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвища діяча, назви події або явища, поняття, року, коли сталася подія, або речення (залежно від вимог завдання).

34. «…Коли з боку Бахмача і Чернігова просувалися на Київ більшовицькі ешелони, уряд не зміг послати для відсічі жодної військової частини.

Тоді зібрали наспіх загін із студентів і гімназистів старших класів і кинули їх — буквально нА убій — назустріч прекрасно озброєним і численним силам більшовиків. Нещасну молодь довезли до станції і висадили тут нА «позиції». В той час, коли юнаки (більшість з яких не тримала ніколи в руках рушниці) безстрашно виступили проти наступаючих більшовицьких загонів, начальство їх, група офіцерів, залишилася в поїзді й влаштовувала тут пиятику у вагонах; більшовики без зусиль розбили загін молоді і погнали його до станції».
Про яку подію йдеться у наведеному документі?
Якого року і де сталася ця подія?
Якими були її наслідки?
Як вшановано пам’ять тих, хто загинув під час цих подій?

35. «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною, ні від кого не залежною, вільною, суверенною державою українського народу.

Влада в ній буде належати тільки народові України, іменем якого, поки зберуться Українські Установчі Збори, будемо правити ми, Українська Центральна Рада».
Про який документ йдеться і з якими подіями в історії України пов’язана його поява?
Хто його автор і де він був проголошений?
Назвіть основні положення цього документа.
У чому полягало значення цього документа?

36. «Організував збройний виступ у липні 1917 р. Очолював Українську народну партію, членів якої за переконання називали самостійниками. Є автором праці «Самостійна Україна». Рішуче засудив II Універсал Центральної Ради».
Назвіть прізвище історичного діяча.
З якими періодом в історії України пов’язана його діяльність?
Назвіть, учасником яких подій він був.

37. «Однині Українська Народна Республіка стає самостійною, ні від кого не залежною, вільною, суверенною державою українського народу. Зо всімА сусідніми державами, як-то: Росією, Польщею, Австрією, Румунією, Туреччиною та іншими ми хочемо жити в згоді й приязні, але ні одна з них не може втручатися в життя самостійної Української Республіки. Влада у ній буде належати тільки народові України, іменем якого, поки зберуться Українські Установчі збори, будемо правити ми, УкраїнськА ЦентральнА Рада, представниця робочого люду — селян, робітників і солдатів, та наш виконавчий орган, який однині матиме назву Ради народних міністрів».
Яку мав назву цей документ?
З яким періодом в історії України це пов’язано?
Назвіть рік його прийняття.
V. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які передбачають повну відповідь нА запитання або творче застосування набутих знань, умінь та навичок.

38. Прочитайте текст документа і дайте відповідь на запитання до нього.

Резолюція першої української маніфестації в Києві 19 березня 1917 р.

«Ми, українці, зібрані у Києві 19 березня на першім українськім святі свободи, вітаємо відновлення народовладдя, знищеного царським деспотизмом, й одностайно постановляємо: піддержувати Центральне правительство, помагаючи йому всіма силами забезпечити новий свобідний лад від всяких ворожих заходів о твердім переконанню, що воно далі прикладатиме всі сили для укріплення свободи і демократизму; потвердити йому наші сподівання негайного скликання установчих зборів на основі загального, рівного, прямого і тайного вибору, котрі збори мають ствердити автономний лад, який на Україні заводимо; зажадати від Тимчасового правительства, щоб воно міцно зв’язало справу автономії України з інтересами нового ладу і заохотило людність її до всяких жертв, для чого негайно видало б декларацію, котрою з свого боку визнало потребу широкої автономії української землі і поробило одразу всі заходи, щоб надати український національний характер публічним установам, з врахуванням прав національних меншостей; в справі переведення цих постанов доручаємо Центральній раді України порозумітися з Тимчасовим правительством».
Які нові вимоги містить резолюція першої української маніфестації порівняно з першою відозвою Центральної Ради?
Яке місце в реалізації вимог у резолюції відводилося Центральній Раді? Про що це свідчить?

39. У чому полягає історичне значення утворення Центральної Ради?

40. Обґрунтуйте неминучість конфлікту між Центральною Радою і більшовицьким Раднаркомом.

41. Наведіть причини проголошення УЦР Четвертого універсалу. Чи вважаєте ви його своєчасним та переломним у державотворчому процесі?

9 клас

Західноукраїнські землі у складі австро-Угорської імперії в другій половині XIX — на початку XX ст.
I. Завдання цієї форми складаються зі вступного запитання тА чотирьох варіантів відповідей, серед яких потрібно вибрати один правильний.


1. Шарварки — це:
А державна повинність кріпаків щодо будівництва й ремонту шляхів;
Б натуральне господарство;
В державний податок на землю;
Г повинність кріпаків на сільськогосподарський інвентар.

2. Федерація – це:
А союз незалежних держав;
Б метрополія зі своїми колоніями;
В держава в державі;
Г об’єднання держав.

3. Форма об’єднання людей, які на пайових засадах спільно займаються певним видом господарської діяльності, — це:
А приватизація;
Б націоналізація;
В кооперація;
Г інвентаризація;

4. «Вільні громади» — це:
А просвітницькі організації;
Б міські філіали Революційної української партії;
В спілки робітників і селян;
Г об’єднання селян-повстанців Східної Галичини.

5. Позначте рік заснування у Львові товариства «Просвіта»:
А 1870 р.;
Б 1873 р.;
В 1861 р.;
Г 1868 р.

6. Позначте рік створення у Східній Галичині Русько-української радикальної партії:
А 1870 р.;
Б 1880 р.;
В 1890 р.;
Г 1900 р.

7. Якого року почалась робота Галицького сейму?
А 1862 р.;
Б 1873 р.;
В 1861 р.;
Г 1893 р.

8. Якого року відбулось перетворення унітарної Австрійської імперії в дуалістичну Австрійську-Угорську імперію?
А 1875 р.;
Б 1867 р.;
В 1891 р.;
Г 1901 р.

9. Укажіть регіони, які були охоплені селянським рухом на початку ХХ ст.:
А Станіславщина, Львівщина, Тернопільщина;
Б Станіславщина, Наддніпрянщина;
В вся територія Правобережжя;
Г вся територія Лівобережжя.

10. Територія якої країни позначена на карті цифрою 2?
А Австрійської імперії;
Б Російської імперії;
В Румунії;
Г Польщі.


11. Центром Східної Галичини було місто:
А Львів;
Б Чернівці;
В Жешув;
Г Краків.

12. Позначте українські землі, які входили до складу Австрійської імперії:
А Східна Галичина, Буковина, Закарпаття;
Б Галичина, Буковина;
В Буковина, Бессарабія;
Г Галичина, Волинь, Поділля.

13. Позначте прізвище організаторА «сокольсько-січового» молодіжного руху:
А М. Грушевський;
Б В. Нагірний;
В І. Боберський;
Г І. Франко.

14. Який церковний сан мав А. Шептицький?
А Архімандрит;
Б митрополит;
В патріарх;
Г архієпископ.

15. Позначте ім’я одного із засновників української народної партії:
А М. Міхновський;
Б Д. Антонович;
В М. Ганкевич;
Г С. Данилевич.

16. Автором твору «Листи на Наддніпрянську Україну» є:
А І. Франко;
Б М. Драгоманов;
В Т. Шевченко;
Г П. Куліш.

17. Позначте назву галузі промисловості на західноукраїнських землях, яка на початку ХХ ст. давала найбільші прибутки в цьому регіоні. 88 % її виробництва контролювалось іноземними компаніями.
А Деревообробна;
Б цукрова;
В нафтодобувна;
Г взуттєва.

18. Позначте вид мистецтва, з яким пов’язане ім’я братів Тобілевичів:
А живопис;
Б музика;
В театр;
Г архітектура.

19. Однією з форм діяльності «Руської трійці» було(-а):
А агітація;
Б поширення наукових знань;
В поширення відомих українських творів;
Г виголошення проповідей.

20. Позначте прізвище українського історика початку ХХ ст.:
А П. Нестеров;
Б О. Єфіменко;
В Л. Мацієвич;
Г М. Леонтович.

21. Несприятливе економічне становище нА західноукраїнських землях наприкінці XIX ст. було спричинено:
А революцією;
Б аграрним перенаселенням;
В війною;
Г колоніальним загарбанням.

22. Позначте одну з ознак, яка була притаманна економіці західноукраїнських земель на початку ХХ ст.:
А урбанізація;
Б всебічний розвиток промисловості;
В припинення еміграції селянства;
Г панування іноземного капіталу.

23. Негативне ставлення до українського націоналізму спричинило появу:
А національної радикальної течії;
Б декабристів;
В революціонерів;
Г Української соціал-демократичної партії.

24. Обмеженість громадівського руху культурно-просвітницькою діяльністю призвела до створення:
А Революційної української партії;
Б організації «Братство тарасівців»;
В організацій «Сокіл», «Січ»;
Г Української демократичної партії.
II. Завдання цієї форми складаються зі спільного вступного запитання та чотирьох завдань, позначених буквами, до кожного з яких потрібно підібрати один варіант відповіді, позначений цифрою.

25. Установіть відповідність між поняттями та їх визначеннями.А Жовніри 1 право на користування чужою власністю
Б дідичі 2 солдати
В сервітути 3 поміщики
Г циркуляри 4 писемні розпорядження підвідомчим закладам або підпорядкованим посадовцям
5 товарне поміщицьке господарство, в якому використовувалася праця кріпаків.


26. Установіть відповідність між датами та подіями.А 1904 р. 1 створення «Крайового союзу ревізійного»
Б 1911 р. 2 створення організації «Пласт»
В 1912 р. 3 загибель українського студента А. Коцка, що стало приводом до студентських заворушень
Г 1910 р. 4 створення «Селянської партії» в Чернівцях
5 розкол РУРП та утворення НДП.


27. Співвіднесіть організації з місцем їх створення чи діяльності.А Товариство священиків 1 Львів
Б «Руська трійця» 2 Київ
В «Братство тарасівців» 3 Перемишль
Г «Українська соціал-демократія» 4 Канів
5 Харків.


28. Установіть відповідність між прізвищами авторів та їхніми творами.А М. Коцюбинський 1 «Земля», «Царівна»
Б Леся Українка 2 «Кам’яний хрест», «Дорога»
В О. Кобилянська 3 «Тіні забутих предків», «Сміх»
Г В. Стефаник 4 «Лісова пісня», «В пущі»
5 «Борислав сміється».


29. Співвіднесіть назву партії з одним із положень її програми.А Революційна українська партія (РУП) 1 автономна Україна в складі федеративної Росії
Б Українська соціал-демократична «Спілка » 2 «10 заповідей»: єдина, неподільна, самостійна демократична республіка Україна
В Українська радикальна партія (УРП) 3 захист інтересів робітників незалежно від національності
Г Українська національна партія (УНП) 4 автономна Україна в складі федера тивної Російської республіки. Ліквідація поміщицького землеволодіння
5 соборна Україна у складі федеративної Російської держави.


30. Установіть відповідність, утворивши логічні пари.А Українська народна партія (УНП)» 1 захист української мови, видання українських газет, у Львові виходить журнал «Самостійна Україна
Б Революційна українська партія (РУП) 2 створено організації у Петербурзі, Києві, Харкові, Львові, нелегально видають 4 газети
В Українська демократична партія (УДП) 3 початок видання газети «Слово»
Г Українська соціал-демократична «Спілка» 4 у 1905 р. приєднались до російських меншовиків
5 об’єднавшись, утворили УРДП.

III. Завдання цієї форми складаються з інструкції та чотирьох подій, які треба розташувати в правильній послідовності.

31. Розташуйте події в хронологічній послідовності:
А заснування першого в Україні стаціонарного театру в Києві;
Б відкриття в Одесі першого аероклубу;
В видання М. Грушевським «Ілюстрованої історії України»;
Г українсько-польський компроміс у вищій школі.

32. Розташуйте міста, що знаходились нА Західноукраїнських землях та входили до Австрійської імперії, в логічній послідовності (зі сходу на захід):
А Галич;
Б Чернівці;
В Ужгород;
Г Львів.

33. Розташуйте міри довжини в логічній послідовності — від найменшої до найдовшої:
А сажень;
Б лікоть;
В кілометр;
Г верста.
IV. Завдання відкритої форми з короткою відповіддю, які передбачають запис прізвищА діяча, назви події або явища, поняття, року, коли відбувалася подія, або речення (залежно від вимог завдання).

34. Запишіть термін, який означає монопольне право на виробництво та продаж горілки.
Назвіть цей термін.
Коли було запроваджено це монопольне право?
Які наслідки мало запровадження монополії на виробництво і продаж горілки в українських землях?

35. Запишіть рік, коли А. Шептицький очолив Українську греко-католицьку церкву, ставши архієпископом Галицьким.
Якого року А. Шептицький очолив Українську греко-католицьку церкву?
Яке церковне звання він отримав?
На якій території України це відбувалось?

36. Педагог, літературознавець, етнограф, лексикограф, з 1902 р. жив і працював у Києві, був редактором української газети «Громадська думка» та журналу «Нова громада». У 1904 р. виступив одним із організаторів Української радикальної партії (УРП).
Назвіть прізвище цього діяча.
Які твори він написав?
З якими подіями він був пов’язаний?

37. «…У Львові існували українські наукові товариства, школи, масові організації тА кооперативи, газети політичних партій, парламентські представництва. В Галичині…, спираючись на велику частину недавніх вихідців із селянського середовища, працювала (інтеліґенція) в тісному контакті з селянством у товариствах «Просвіта», кооперативах, політичних партіях».
Про які процеси пише історик О. Субтельний?
У який період вони відбувалися?
Чи мали місце подібні процеси в інших українських землях?
V. Завдання відкритої форми з розгорнутою відповіддю, які передбачають повну відповідь нА запитання або творче застосування набутих знань, умінь та навичок.

38. Охарактеризуйте зміни, що сталися в сільському господарстві західноукраїнських земель у другій половині XIX ст.

39. Поясніть, чому проблема аграрного перенаселення західноукраїнських земель набула особливого значення на початку ХХ ст.

40. Порівняйте погляди й дії народовців та русофілів.

41. Поміркуйте, чому саме А. Шептицький став однією з центральних фігур національного відродження в Західній Україні на початку. ХХ ст




2 коментарі:

  1. Прочитав. Дуже цікаві тести!.. А що потрібно зробити?

    ВідповістиВидалити
  2. Я Артур Борис, житель / громадянин Республіки Росія. Мені 52 роки, я підприємець / бізнесмен. Одного разу у мене були труднощі з фінансуванням мого проекту / бізнесу, якби не добрий друг, який познайомив мене з містером Бенджаміном Лі, щоб отримати позику на суму 250 000 доларів США у його компанії. Коли я зв’язався з ними, пішло лише п’ять робочих днів, щоб завершити процес кредитування та перевести його на мій рахунок. Навіть маючи погану кредитну історію, вони все одно пропонують вам свої послуги. Вони також пропонують усі види позик, такі як кредити на бізнес, житло, особисті позики, автокредитування. Я не знаю, як подякувати їм за те, що вони зробили для мене, але Бог винагородить їх згідно зі своїм багатством у славі. Якщо вам потрібна термінова фінансова допомога, зв’яжіться з ними сьогодні електронною поштою 247officedept@gmail.com Інформація про WhatsApp ... + 1-989-394-3740

    ВідповістиВидалити